23 juli 2007

Säljeryd är skiten

Jag vet att jag har semester, men även en semester behöver man ta ledigt från ibland/även en inställd semester är en semester/vila kan jag göra när jag är död/osv.

I fredags var jag på Säljerydsfestivalen. En festival i en lada. Det var underbart, förstås. Sunkigt och dreadlockigt. Och titta, vilken fantastisk skylt.

Möjligt samtal mellan skyltvolontärerna:
Volontär 1: Ok, jag fixar skylten till parkeringen, så att alla härliga medmänniskor vet var de ska parkera sina miljöbilar.
Volontär 2: Du kan använda den här träbiten, den är självdöd.
Volontär 1: Ok, den ser kanske lite liten ut, men vem är jag att döma ut moder natur? Jag tar den här giftfria sprayfärgen.
Volontär 2: Fridens liljor.
Voltonär 1, fem minuter senare: Okej, jag fick inte riktigt plats. Men vad sjutton. De fattar väl budskapet. Rastafarai!!!!

1 kommentar:

Binuwine sa...

Nä nä nä, du kan inte ta semester ifrån semestern! Är inte det en oxymoron? Nåja, det kanske inte är en oxymoron eller vadever, men fullkomligt ologiskt är det i vilket fall som helst. Min poäng är, i det här poänglösa resonemanget, att man antingen kan ha semester eller inte ha semester. Det finns ingen gråzon! Såja, då var det sagt.