05 juli 2007

Mitt jobb är rätt bra ändå

Klockan är strax före tio (jag hatar det uttrycket, men ville se hur det gör sig på min blogg). Om tio minuter ska jag ringa polisen och lasarettet för att checka leget. Då plötsligt, från ingenstans, som en blixt på klar himmel, ringer det i min mobiltelefon.

Fanny the summervic: Hej det är Fanny.
Extrajobbare i telefonbås: Ja hej jag heter Henrik och ringer från Svenska naglar jag undrar om du har tid att ställa upp på en kort telefonintervju den tar bara någon minut.
Fanny the lover of marknadsundersökningar: Sa du Svenska naglar????
Henrik: Ja har du tid att svara på några korta frågor det tar bara någon minut.
Fanny (googlar frenetiskt efter "Svenska naglar"): Absolut!
Henrik: Vad tycker du om lösnaglar?
Fanny: Vad jag tycker? Eh. Det verkar krångligt. Och kan se ganska...taskigt ut.
Henrik: Har du själv provat lösnaglar någon gång?
Fanny: Nej. Har ni någon hemsida, Svenska naglar?
Henrik: Nej tyvärr inte än vi håller på att starta upp en sida alldeles snart skulle du kunna tänka dig att prova lösnaglar?
Fanny: Nä det tror jag faktiskt inte. Kanske om jag fick dem gratis.
Henrik: Det är nämligen så att du har vunnit ett paket lösnaglar vi lottar ut här bland alla som är med och svarar och du hade turen att vinna ett par grattis.
Fanny: Ha ha! Jaha. Vad händer nu då?
Henrik: Ja du får ett paket hemskickade och sen är det inte mer med det.
Fanny: Vet du vad, jag tror jag hoppar över dem. Ge dem till någon som hellre vill ha dem. Men tack ändå!
Henrik: Ok förlåt att jag störde tack och hej.

1 kommentar:

MLI sa...

Men Fanny, det var väl dumt. Du hade ju kunant lotta ut dem på bloggen.

"Svenska naglar", for real? Haha.