06 juli 2007

McLogik

En fin liten historia ur verkligheten. Den utspelade sig på världens kändaste hamburgerkedja i Växjö.

Fanny: Har ni rabarberpaj?
Sommarjobbare: Nej tyvärr nu är det så sent på kvällen.
F: Ok, då tar jag en chokladmuffin.
S: De små?
F: Nja, har ni de stora tar jag en sån.
S: Nä vi har bara de här små nu.
F: Okej, då tar jag en sån. Och en chicken mcnuggets, 6-pack, och en side salad.
S: Vi har tyvärr ingen side salad idag. Vad vill du ha istället?
F: Då får jag väl ta en pommes. Om jag tar en dricka till, blir det nån slags meny då?
S: Ja.
F: Då tar jag en apelsinjuice.
S: Då blir det 64 kronor. Vilken storlek vill du ha på din pommes? Liten, mellan, stor?
F: En liten.
(sommarjobbaren slår lite på sin kassa)
S: 74 kronor, tack!
F: Vad hände, var det inte 64 kronor nyss?
S: Eh jo. Men du ville ha en liten pommes, och det ingår inte i menyn, så då blir det tio kronor dyrare. Om du tar en mellanpommes blir det 64 kronor.
F: Eh...då tar jag väl en mellan då...
(sommarjobbaren går iväg för att hämta pommesen, Fanny inser att hon ju faktiskt fortfarande bara vill ha en liten pommes)
F (ropar till sommarjobbaren): Hallå! Du behöver inte hälla upp en mellanpommes, ge mig bara en liten.
(Sommarjobbaren hör inte, men hans kollega vidarebefodrar mitt budskap)
S (uppgivet, till sin kollega): Men om hon tar en liten blir det tio kronor dyrare ju!
F: Men du kan väl låtsas att du ger mig en mellanpommes? Jag kan bjuda McDonalds på det, det är lugnt. Ge mig bara en liten pommes.
S (ser väldigt förvirrad ut): Eh..okej. Smart tänkt!

Ja, så fick jag min lilla pommes. Som jag ändå inte åt, eftersom jag egentligen ville ha en side salad.

2 kommentarer:

Eriks Exil sa...

Falling down-syndromet att skicka upp en k-pist kändes inte alltför avlägset förstår jag.

Anonym sa...

Fanny! vhordan gar de, man?
Kan du godt huske meg? Jej kan ige forglöme dej, daeljilge kvinde.

Du haer kidnappedt mit hjearta, må jej godt få de tilbae?

savnar dej.
Somer i nyhavn 4-ever.

/carsten