27 juni 2007

I löv being en sommarvikarie

Jag har haft två riktigt fina samtal idag. Eller alltså, jag har haft tretusen samtal idag, men bara två som var riktigt minnesvärda.

Kommunnisse: Ja det var Peter Blablablasson.
Sommarvikarie (med myndig röst): Ja hej, Fanny Lundstedt på Smalandsposten här.
Kommunnisse (fnissar hysteriskt): Ha ha! Är du en av sommarvikarierna?
Sommarvikarie: Jo. Vaddå?
Kommunnisse (fortsätter fnissa): Nä alltså det brukar ju vara lite nya så här under sommaren.
Sommarvikarie: Jo så är det.

Jag vet fortfarande inte vad som var kul. Jag körde ju min myndiga röst!

Senare, på min mobiltelefon från privat nummer.
Jag: Fanny Lundstedt
Bitter bilist (med väldigt upprörd röst): Ja hej jag vill prata med dig om artikeln du skrev om bilskrotning igår. Har du satt dig in i det ämnet? För det stämmer ju inte att man får samma ersättning som innan, man får ingen alls förstår du.
Jag: Oj oj. Då får jag se till att skriva en rättelse på det.
Bitter bilist: Så du erkänner att du skrev fel?!
Jag: Ja.

Fan. Det var en liiiten notis. 500 tecken för guds skull. Och så fick jag ändå in ett faktafel. Och i dagens tidning var det samma bildtext på två bilder i ett jobb av fröken Sommarvikare.

Annars går det skitbra.

3 kommentarer:

MLI sa...

Hahaha. You get da löv from da ppl.

dustinmyeye sa...

haha .. åh jag kommer förmodligen komma o krascha ditt kontor i helgen. och släpper du inte in mig kommer jag matstrejka till du gör det .. eller hålla andan.. har inte bestämt mig än.

Anonym sa...

Been there done that. Förra sommaren blev min artikel så beskuren av en redigerare att man inte fattade vad den handlade om. Var något om kyrkor, vandring och mat.